Der gælder særlige regler i relation til markedsføring, salg og formidling af spil overfor børn og unge under 18 år.

Salg og formidling af spil til børn og unge under 18 år

Der er en hovedregel for formidling af spil til børn og unge under 18 år og en undtagelse fra denne regel.

Hovedregel

Det er ikke tilladt at modtage indsatser fra børn og unge under 18 år eller at formidle disse personers deltagelse i spil. Se SPILGRØL § 15, stk. 1, som svarer til SPILL § 34, stk. 1.

Undtagelse til hovedreglen

Det er forbudt at modtage indsatser børn og unge under 16 år og anden formidling af sådanne personers deltagelse i landbaserede lotterier. I forhold til denne type af spil er aldersgrænsen dermed sat ned fra 18 til 16 år. Se SPILGRØL § 15, stk. 2, som svarer til SPILL § 34, stk. 3.

Markedsføring af spil overfor børn og unge under 18 år

Markedsføring af spil må ikke rettes mod børn og unge under 18 år. Dette gælder både for medievalg og den valgte kommunikationsform. Se SPILGRØL § 17, stk. 1, nr. 3. Bestemmelsen svarer til SPILL § 36, stk. 1, nr. 3.