Dette afsnit handler om rapporter, som indehavere af indtægtsbegrænset tilladelse til at udbyde væddemål eller omsætningsbegrænset tilladelse til væddemål skal udarbejde. Se SPILL § 43.
Afsnittet indeholder:
- Generelt om udarbejdelse af rapport ét år efter at tilladelse er taget i brug
- Om rapportens indhold
Generelt om udarbejdelse af rapport et år efter at tilladelse er taget i brug
Spiludbydere med en indtægtsbegrænset tilladelse til udbud af væddemål eller omsætningsbegrænset tilladelse til væddemål skal udarbejde en rapport ét år efter, at spiludbyderen har taget sin tilladelse i brug. Se SPILL § 43, stk. 1. Det er ikke tilladelsens starttidspunkt, der er afgørende, men derimod hvornår det faktiske udbud af spil er startet.
Rapporten skal være Spillemyndigheden i hænde senest 14 måneder efter, at tilladelsen til udbud af spil er taget i brug.
Tilladelsesindehaveren har således 2 måneder efter udløbet af 12 måneders fristen til at få udarbejdet rapporten.
Om rapportens indhold
Rapporten skal redegøre for, om spiludbydere med de indtægtsbegrænset tilladelser til væddemål eller omsætningsbegrænsede tilladelser til væddemål har udbudt spil i overensstemmelse med betingelserne for tilladelsen.
Disse betingelser følger af spilleloven og de specielle vilkår fastsat for de enkelte tilladelser. Vilkårene kan omhandle fx en angivelse af størrelsen af den afgiftspligtige spilleindtægt, vilkår om verificering af spillere, certificering af IT udstyr, vilkår vedrørende oplysninger til spilleren m.v.
Rapporten skal som hovedregel udfyldes og afleveres på dansk. Dog kan den udfyldes på engelsk, hvis der samtidigt indleveres en autoriseret oversættelse.
Formular til brug for indlevering af rapport kan findes på Spillemyndighedens hjemmeside, hvor det ligeledes er muligt at hente en vejledning til rapportens enkelte punkter.