Vælg menupunkt "Enkeltindberetning"
Trin 1: Rentetype og periode
-
Vælg den rentetype du vil indberette renter for, fx udlån.
-
Vælg hvilket år og hvilken indberetningsperiode, du vil indberette for.
-
Tryk "Næste".
Trin 2: Ejerkredsperiode
Har der været ejerskifte for kontoen i indberetningsperioden:
Trin 3: Kontooplysninger
- Udfyld felterne for "Kontooplysninger". Udfyld som minimum felterne markeret med *.
-
Tryk "Næste".
Trin 4: Kundeoplysninger
- Vælg kontohavertype for den aktuelle indberetning. Ved ejerskifte vælges "Tilføj kontohaver" nederst i billedet. Tilføj det antal kontohavere, du har brug for.
-
Udfyld eventuelt cpr-nummer eller cvr/se nummer, hvis det er relevant for kontohavertypen.
-
Oplys ejerkredsperiode for hver kontohaver, hvis har været ejerskifte.
-
Tryk "Næste".
Trin 5: Renteoplysninger
-
Skriv den akkumulerede renteudgift for indberetningsperioden i feltet "Renteudgift".
-
Lav eventuelle noter til eget brug. Bemærk at feltet ikke kan bruges til kommunikation med SKAT.
-
Tryk "Næste", hvor indberetning vil blive valideret.
Trin 6: Se oversigt over indtastede data
Trin 7: Oversigt for ugyldig indberetning med valideringsfejl.
Trin 8: Kvittering for gyldig indberetning
-
Kvittering vises med eventuelle valideringsfejl eller advis.
-
I forbindelse med indberetningen danner systemet et indberetnings-ID. Det vises nederst på oversigten.
-
Klik på "Ny indberetning", hvis du ønsker at foretage en ny enkeltindberetning, eller gå til forsiden ved at klikke på "Til forsiden".
-
Bemærk at når du forlader kvitteringssiden, kan du altid finde din indberetning igen under "Tidligere indberetning" se mere under afsnit 6.2.