Vælg menupunkt "Enkeltindberetning"
Trin 1: Type og periode
-
Vælg den indberetningstype du vil indberette for, fx udlån.
-
Vælg hvilket indkomstår og evt. hvilken indberetningsperiode (gælder kun for Udlån, Prioritetslån og Pantebreve), du vil indberette for.
-
Tryk "Næste".
Trin 2: Kontoperiode
- Udfyld alle aktuelle felter i afsnittet "Kontoperiode" og tilføj eventuelt flere kontoperioder via knappen "Tilføj kontoperiode" i bunden af siden. Udfyld som minimum felterne markeret med *.
- Tryk "Næste".
Trin 3: Kontooplysninger
- Udfyld felterne for "Kontooplysninger". Udfyld som minimum felterne markeret med *.
-
Tryk "Næste".
Trin 4: Kundeoplysninger
Trin 5: Beløb
-
Skriv den akkumulerede renteudgift for indberetningsperioden i feltet "Renteudgift".
- Skriv restgæld og kursværdi pr. 31. december.
-
Lav eventuelle noter til eget brug. Bemærk at feltet ikke kan bruges til kommunikation med SKAT.
-
Tryk "Næste", hvor indberetning vil blive valideret.
Trin 6: Se oversigt over indtastede data
Trin 7: Oversigt for ugyldig indberetning med valideringsfejl.
Trin 8: Kvittering for gyldig indberetning
-
Kvittering vises med eventuelle valideringsfejl eller advis.
-
I forbindelse med indberetningen danner systemet et indberetnings-ID. Det vises nederst på oversigten.
-
Klik på "Ny indberetning", hvis du ønsker at foretage en ny enkeltindberetning, eller gå til forsiden ved at klikke på "Til forsiden".
-
Bemærk at når du forlader kvitteringssiden, kan du altid finde din indberetning igen under "Tidligere indberetninger" se mere under afsnit 6.2.