Indhold
Dette afsnit beskriver, hvordan afgiften betales tilbage til virksomheder og personer, der ikke er registreret hos Skatteforvaltningen som storkunde.
Afsnittet indeholder:
- Tilbagebetaling af afgift for tinglysning i eTl
- Tilbagebetaling af afgift for registrering i Luftfartøjsregistret.
Se også
- E.B.1.3.4.1 om, hvem afgiften betales tilbage til
- E.B.2.8 om, hvordan der ansøges om tilbagebetaling.
Tilbagebetaling af afgift for tinglysning i eTl
Ansøger en virksomhed eller person, der ikke er registreret som storkunde, om tilbagebetaling af afgift for tinglysning i eTl, skal ansøgningen om tilbagebetaling sendes til Skatteforvaltningen via ekspeditionen "Afgiftsgodtgørelse" i eTl.
Træffer Skatteforvaltningen afgørelse om, at afgiften kan tilbagebetales, udbetales beløbet til den Nemkonto, som tilhører den, som har været forpligtet til at betale afgiften ved tinglysningen.
Tilbagebetaling af afgiften for registrering i Luftfartøjsregistret
Når afgiften er betalt for registrering af et papirbaseret dokument i Luftfartøjsregistret, ansøges om tilbagebetaling ved at sende dokumenterne til Skatteforvaltningen.
Når Skatteforvaltningen har modtaget ansøgningen og derefter træffer afgørelse om, at afgiften kan betales tilbage, udbetales beløbet til den Nemkonto, som tilhører den, som har været forpligtet til at betale afgiften ved tinglysningen.