Invalidering af en indberetning skal kun ske, hvis I foretager en indberetning af en kapitaludlodning som aldrig skulle have været foretaget. Hvis fx UdlodningID ikke findes, så vil I skulle lave en invalidering. Men hvis UdlodningID findes for det år I skal indberette om, så skal I lave en rettelse. Hvis I kommer til at invalidere en udlodning, og at det var en fejl, så skal I lave en rettelse til dette UdlodningID, hvor I peger på den invaliderede indberetning.
Invalidering skal indberettes i csv-format og hvis I anvender overskrift i csv-filen, så er det vigtigt at hele datastrukturen er i filen og det kun er nedenstående felter der udfyldes:
Navn på felt
|
Forklaring
|
UdlodningID
|
Udfyldes med det UdlodningID, som skal invalideres
|
IndberetningID
|
Nyt unikt IndberetningID
|
RettelseID
|
Skal udfyldes med det IndberetningID, der er anvendt ved den udlodning, der skal invalideres
|
Kalenderår
|
Samme kalenderår som er anvendt ved den udlodning, der skal invalideres
|
Invalidering
|
Der skal stå JA i feltet
|
Feltet for IndberetningID skal udfyldes med et nyt unikt nummer. Feltet for RettelseID skal udfyldes med det IndberetningsID, der blev anvendt ved den tidligere indberetning.