Dato for udgivelse
05 jul 2021 06:13
Til
Virksomheder, der integrerer direkte til Motorregistret fra deres egne it-systemer - via servicen USKøretøjRegistreringSekundærErhvervListeHent.
Ansvarlig styrelse
Motorstyrelsen
Ved spørgsmål, kontakt
Motorstyrelsen – 72 22 15 15
Resumé
Der varsles hermed ændring af service USKøretøjRegistreringSekundærErhvervListeHent i Motorregistret. Servicen opdateres per 5. oktober 2021.
Servicen tilføjes nye felter og § 60-selskaber tilbydes adgang til udvidede ejer- og brugeroplysninger.
For brugere af service stillet til rådighed efter lov om registrering af motorkøretøjer § 17, stk. 2, varsles hermed ændring af USKøretøjRegistreringSekundærErhvervListeHent. Servicen opdateres per 5. oktober 2021.
De pågældende virksomheder er parkeringsvirksomheder, advokater og inkassovirksomheder, genbrugspladser, redningstjenester, finansieringsvirksomheder og offentlige myndigheder m.fl.
Ændringerne åbner for, at virksomheder, der er godkendt efter kommunestyrelseslovens §§ 60 og 60a, kan modtage udvidede oplysninger om køretøjers ejer- og brugerforhold på samme måde som offentlige myndigheder.
Derudover tilføjes der generelt nye felter vedrørende køretøjets tekniske oplysninger - fx totalvægt, karosserioplysninger mv.
Tidsplan
Den endelige version af den ændrede service lægges på interessent-sharepoint i september 2021.