Dato for udgivelse | 29 Aug 2006 15:02 |
Resumé | SKAT ændrer sammensætningen af direktionen. En ledelsesrokade, der blandt andet skal sikre, at SKAT målretter sin indsats, så lovlydige borgere og virksomheder får den bedst mulige service, mens skattesnydere bliver kontrolleret. |
SKAT er i gang med at implementere den såkaldte indsatsstrategi, som tager afsæt i at kontrollere dem, der snyder og hjælpe dem, der gerne vil følge reglerne. Samtidig skal den ledige stilling som direktør for it besættes pr 1. september. Det har givet anledning til en ledelsesrokade i SKAT.
Nye ansvarsområder
Der etableres et nyt ansvarsområde, Indsats, hvor man samler ansvaret for at planlægge SKATs kontrol- og vejledningsinitiativer i forhold til virksomheder og borgere samt toldopgaverne. Direktør Steffen Normann Hansen får ansvaret for disse opgaver.
Thomas Fredenslund træder ind i direktionen med Kundeservice som ansvarsområde og varetager SKATs opkrævnings- og vurderingssystemer, de digitale løsninger, information, Kundecentret og Betalingscentret.
Direktør Preben Bialas, der tidligere har haft kontrol som sit ansvarsområde, overtager ansvaret for IT Service.
Fokus på indsatsstrategi, kundeservice og it
Omstruktureringen indebærer:
- Forstærket fokus på behovet for via indsatsstrategien at sikre en klar og sammenhængende planlægning af vejledning og kontrol. Dette er helt i tråd med finanslovsforslaget.
- Fokus på sammenhængen mellem digitalisering og udvikling af vores kundeservice.
- Stillingen som direktør for it besættes, og samtidig styrkes IT Service, der skal være med til at sikre moderniseringen af SKATs it-systemer.
Læs mere om
Indsatsstrategien her.
Se sammensætningen af den nye direktion her.
Kontakt: SKATs pressetelefon 72 37 09 00