Fra og med 22. november 2014 har SKAT's leverandør af ICS og Manifest-systemerne, CGI, døgnåbent på deres helpdesk-telefon. Dette sker som led i den nye leverandøraftale, der er indgået imellem SKAT og CGI. Her kan man melde ind, hvis ICS og Manifest fejler. Der er ikke faglig support (spørgsmål om udfyldelse af angivelser m.v.).
Medio maj 2015 overtager CGI Steria's helpdeskopgaver på de øvrige toldsystemer (tariffen, import, e-Export og Transit). Endelig dato udmeldes senere.
Mulighederne for at fejlmelde ser derfor sådan ud:
SKAT Servicedesk, tlf. 7015 7301 - servicedesk@skat.dk
Fortsætter som hidtil. SKAT Servicedesk er den primære kontakt for Erhvervslivet og bør kontaktes før vore leverandørers helpdesk kontaktes, hvis en fejl opstår i SKAT Servicedesks åbningstid.
Der er åbent for telefonerne på hverdage fra kl. 8 til kl. 17 og mailovervågning fra kl. 7 til 20. På helligdage og i weekenden er der mailovervågning kl. 10 og 14, telefonerne er lukket.
Steria Helpdesk, tlf. 7010 0210 - helpdesk.dk@steria.dk
Steria's helpdesk kan kontaktes hele døgnet, men udenfor normal åbningstid (8-16) varetages opgaven af engelsktalende personale. Steria varetager filoverførsel til alle toldsystemer samt drift af tariffen, Import, e-Export og Transit-systemerne. Der ydes ikke faglig support. Fra medio maj 2015 skal henvendelser rettes til CGI.
CGI Helpdesk, tlf. 4482 7958 - skat@cgi.com
Fra 22. november og frem til endelig overtagelse af toldsystemerne medio maj 2015 er CGI's helpdesk tilgængelig 24/7 for ICS og Manifest. Fra medio maj 2015 vil denne helpdesk overtage Sterias support af toldsystemerne.
Faglige henvendelser (udfyldning af angivelser m.v.) skal fortsat rettes til SKAT's Kundecenter, tlf. 7222 1818. Emails til kundecenteret skal sendes via TastSelv Erhverv - Kommunikation med SKAT. Uden for kundecenterets åbningstid kan ekspeditionsstederne muligvis hjælpe.