I Oversigt over indberetninger vil I få et overblik over:

  • Optælling af alle indberetninger for hver udlodning for et bestemt indkomstår med beløb og status. Denne oversigt vil kun kunne ses af den indberetningspligtige.
  • Oversigt over alle jeres indberettede filer, hvor I finder en oversigt over status for jeres indsendte fil og I kan hente jeres svarfil og behandlingsrapport for den enkelte fil. Læs mere om dette i afsnit 6.2.
  • Oversigt over eventuel nulindberetning
  • Oversigt over alle jeres indberetninger for hver udlodning, hvor I fx vil kunne fremsøge alle udlodninger, som har fået status Fejlet og I vil derefter kunne downloade en csv fil med dette søgeresultat eller vælge de udlodninger, som I vil have med i csv filen. I vil også kunne søge efter den enkelte udlodning og finde en kvittering for den enkelte udlodning. Der er også mulighed for at finde historik for den enkelte udlodning (forventer den er klar, når der åbnes for indberetning)

Nederst i Oversigt over indberetninger fremgår alle udlodninger for det kalenderår man har valgt.

Der er to søgemuligheder:

  • Status (på de enkelte udlodninger)
    I vil kunne søge på status for jeres udlodninger. Status kan være Accepteret, Accepteret med advis, Fejlet eller Invalideret. Status for udlodningerne kan kombineres. Hvis I ønsker at se alle udlodninger for kalenderår, behøver I ikke vælge noget under status.
  • Søg i tabellen
    I vil kunne søge på enkelte udlodninger. I kan fx søge på cpr-nr. eller UdlodningID.

Kvittering for den enkelte udlodning
 I kan få en kvittering for den enkelte udlodning ved at trykke på kvittering under handlinger. Kvitteringen vil vise status på udlodningen samt hvad der er indberettet om andelshaveren.

Historik for den enkelte udlodning
I kan finde historik for den enkelte udlodning ved at trykke på historik under handlinger. Historik vil vise de forskellige indberetninger, der eventuel har været på den enkelte udlodning.

Download søgeresultat i csv fil
I vil kunne downloade en csv fil med jeres søgeresultat for jeres udlodninger. I skal markere i venstre kolonne, hvilke udlodninger I vil have med i csv filen. Hvis I vil have hele søgeresultatet med, skal I vælge den øverste kasse i kolonnen eller vælge de enkelte I har behov for. Når I har valgt de udlodninger I har behov for, skal I trykke på csv. Husk at I skal anvende UTF-8 (kommasepareret), når I åbner filen.

Csv filen vil indeholde følgende:

  • Andelsforeningens cvr-/se-nr.
  • Indberetters cvr-/se-nr.
  • Kalenderår
  • IndberetningsID 
  • UdlodningsID 
  • Andelshavertype
  • Udlodning vedtaget (udlodningsdato) 
  • Andelshavers cpr. eller cvr-/se-nr. hvis det forefindes
  • Beløb 
  • Status for indberetning (for den gældende indberetning for en udlodning)