Dato for udgivelse
20 Apr 2006 14:34
Resumé
Der er mange kunder, som ringer til SKAT i disse dage. SKAT anbefaler derfor, at du ringer om eftermiddagen, hvor der som regel er færrest, der ringer.

Der er mange kunder, som kontakter SKAT telefonisk i disse dage. De mange henvendelser skyldes primært spørgsmål og ændringer vedrørende selvangivelse og årsopgørelse, som har indberetningsfrist den 1. maj. Siden den 1. april er der over 300.000 kunder, som har kontaktet SKAT på 72 22 18 18 - fx var der bare den første dag efter påske over 30.000 kunder, som ringede.

- De mange opkald betyder, at flere kunder vil opleve en ventetid på 5-10 minutter, eller at alle vore telefonlinier er optagne. Presset på telefonerne er især stort om formiddagen og ved frokosttid. Derfor anbefaler vi, at du kontakter SKAT om eftermiddagen, hvor der erfaringsmæssigt er færre opkald, anbefaler kundechef Thomas Fredenslund.

I stedet for telefonopkald kan du med fordel bruge internettet, hvor du på www.tastselv.skat.dk kan selvangive og få lavet en årsopgørelse, der kan printes.